Drop Down menu

Phin Hen

Phin Hen
រីករាយដែលបានជួបអ្នកម្តទៀត។ អ្នកមិនគ្រាន់តែជាអ្វីដែលអ្នកបានគិតនោះទេ តែអ្នកប្រសើរជាងអ្វីដែលអ្នកបានគិត

Saturday, January 19, 2013

ទស្សនៈអប់រំសីលធម៌របស់ មហាត្មះគន្ធី


ទស្សនៈអប់រំសីលធម៌របស់ មហាត្មះគន្ធី

មហាត្មះ​ គន្ធី(០២-តុលា-១៨៦៩​ ដល់ ៣០-មករា-១៩៤៨) ជាមេដឹក​នាំ​មនោគម​វិជ្ជា និងជាអ្នកនយោបាយដ៏ពូកែនៃប្រទេសឥណ្ឌាអំឡុងពេលចលនាទាមទារឯក​រាជ្យជាតិ​ឥណ្ឌា។​ គាត់​ជាអ្នកត្រួសត្រាយក្នុងការទប់ទល់ពីការគាបសង្កត់អ្នកបះបោរ​ជា​ច្រើន ដោយ​ការ​ប្រកាន់ភ្ជាប់​ភាព​អត់ធ្មត់ អហិង្សា គន្ធីបានធ្វើអោយប្រទេសឥណ្ឌាឆ្ពោះ​ទៅ​រក​ភាព​ឯក​រាជ្យ និង​បាន បំផុស អោយ មាន​ចលនា​តស៊ូសំរាប់សិទ្ធនិងសេរីភាព ក្នុង​ពិភព​លោក (៣៧)
មហាត្មះគន្ធី បានបង្ហាញថា លោកស្រលាញ់ធម៌អហិង្សាខ្លាំងណាស់ បើទោះបីជា​លោក​ត្រូវគេចាប់ដាក់គុកជាច្រើនលើក ត្រូវគេវាយដំច្រំធាក់ ត្រូវគេប៉ុនប៉ងនិងធ្វើឃាត​លោក​យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ​ក៏លោក នៅតែមិនប្រកាន់ខឹង តបតដោយប្រើហិង្សាវិញដែរ។ “ឱ​អហិ​ង្សា អ្នក​មាន​កម្លាំង​ខ្សោយ​តែសំបកក្រៅតែប៉ុណ្ណោះ តែខាងក្នុងអ្នកបានកប់​ទុកនូវ​
បណ្ដូល​​ដែក​ថែបដែលខ្ញុំជឿថាគ្មានកម្លាំងអ្វី ក្នុងលោកអាចពត់អ្នកបានទេ” (៣៨)
មហាត្មះ គន្ធី បានអប់រំឲ្យប្រជាជាតិ ឥណ្ឌា ក៏ដូចប្រជាជាតិលើពិភពលោកបាន​យល់​ពីត​ម្លៃ​អហិង្សា​ធម៌ និងប្រព្រឹត្តអហិង្សាធម៌ចំពោះគ្នាទៅវិញទៅមក ។
- “ចិត្តទឹកអាចរំលត់ចិត្តភ្លើង” មានតែការអត់សង្កត់ចិត្តទ្រាំទ្រ ប្រើអហិង្សាប៉ុណ្ណោះ ដែល​មនុស្ស​អាចអនុវត្តអ្វីទាំងឡាយបាន។ ក្នុងន័យនេះគឺលោកចង់អប់រំថា មានតែការ​យក​​​ទឹកចិត្ត មេត្តា ករុណ ខន្តី តស៊ូ ព្យាយាម និងសន្តិភាពទេ ទើបអាចរំលត់​ភ្លើង​កំហឹង​ដែល​​​​កំពុង​ឆេះ​​រោល​រាល នៅ​ក្នុង​​ខ្លួនប្រាណរបស់មនុស្សបាន ។
- គេតែងគោរពទន្លេគង្គា, ឪពុក ម្ដាយ និងជីដូនជី​តា ខ្ញុំក៏គោរពដូចគ្នាដែរ ព្រោះ​គេ​ជឿ​ថា ទន្លេនេះមានលាយទឹកអម្រឹត្យ ។ ឯចំណែកខ្ញុំ ក៏ខ្ញុំ​គោរពទឹកទន្លេនេះដូចគេឯងដែរ ព្រោះ​​​ទឹក​នេះត្រជាក់ដូចទឹកចិត្តខ្ញុំ បើខ្ញុំមុជទឹកទន្លេគង្គា​មួយឆ្នាំម្ដង ខ្ញុំនឹងមុជទឹកចិត្ត​អហិង្សា​​​របស់ខ្ញុំរាល់ថ្ងៃ ព្រោះខ្ញុំយល់ថាជាទឹកអម្រឹត្យដែលខ្ញុំពុំ​បាច់​ធ្វើដំណើរ​អស់​រយៈ​ពេល​​វែង​ឆ្ងាយ ហើយអស់កម្លាំអត់ប្រយោជន៍ ។ បើទោះជាទឹកទន្លេគង្គាត្រជាក់យ៉ាងក៏​ដោយ ប្រសិន​ណា​អ្នក​មិន​ទាន់​គ្រប់គ្រងចិត្តដែលពេញដោយភ្លើងតណ្ហានិងអវិជ្ជាបានទេ ក៏​វាមិន​ខុស​អ្វីពី​ការមុជទឹក​ទន្លេធម្ម​តា​ឯទៀត​ដែរ (៣៩)
- បើធ្វើអហិង្សាសូមកុំប្រកាន់ខ្លួន កុំខ្ជិល ហើយត្រូវប្រយ័ត្នជានិច្ចចំពោះសេចក្ដី​ក្រោធ ដែល​កើត​មាន​ក្នុងសណ្ដានចិត្តរបស់យើង មនុស្សកំណាញ់ធ្វើពុំបានទេ ហើយអ្នក​លេងដែលមានចិត្តឃោរឃៅ ពីកំណើតមក ក៏ពុំអាចប្រព្រឹត្តនូវអហិង្សាបានឡើយ ។ សេច​ក្ដីជាប់ជំពាក់ ក្រោធស្រវឹងប្រកាន់ខ្លួន ខ្ជិលច្រណែន​ ប្រហែសធ្វេស អ្នកលេង ដេកច្រើន លុបគុណគេ កំណាញ់ ទាំងអស់នេះអ្នកមានបញ្ញាគួរលះចោលចេញ(៤០)
- ត្រូវឈ្នះមនុស្សដោយព្រហ្មវិហារធម៌ បើអនុវត្តហើយពុំបានសម្រេច ពោលគឺ បើ​អំពើ​អាក្រក់​នោះពុំទាន់ឆេះរលាយទេ ក៏ដោយសារភ្លើងព្រហ្មវិហារធម៌នោះពុំទាន់មានអានុ ភាព​ខ្លាំង ។
- សាសនានៃអហឹង្សាភាពមិនមែនមានចំពោះ តែពួកសន្តបុគ្គលប៉ុណ្ណោះទេ បុគ្គល​សាមញ្ញ​ក៏មាន​ដែរ ។
- ខ្ញុំសុខចិត្តឲ្យគេយកកាំបិត មកពុះជញ្រ្ចាំរាងកាយរបស់ខ្ញុំប្រសើរជាងគេដកចិត្ត អហិង្សា​ចេញ​ពី​រាងកាយខ្ញុំ។
- កុំប្រើវិហឹសា ព្រោះជាច្បាប់របស់សត្វតិរច្ឆាន ត្រូវប្រើអវិហឹសាវិញ បើធ្វើបានទោះ​បណ្ឌិត​ញូវ​តុន ឬមេទ័ព វិលីតុន ក៏ឈ្មោះថាចាញ់អ្នកដែរ (៤១)



(៣៧) វីគីភីឌា, មហាត្មះគន្ធី, (១៩ កញ្ញា ២០១២), 
(៣៨) សុខ សត្ថាល, មហាត្មះគន្ធី ទស្សនវិទូអហឹង្សា និង មហាទស្សនវិទូ និងទស្សនវិជ្ជាអារ៉ាប់, ភាគ២ (ភ្នំពេញ៖ ១២ ឧសភា ១៩៩៦), ៦១ ។
(៣៩) ដូច (៣៨), ៣០,៣៤ ។
(៤០) ដូច (៣៨), ៧១ ។
(៤១) សុខ សត្ថាល, មហាត្មះគន្ធី ទស្សនវិទូអហឹង្សា និង មហាទស្សនវិទូ និងទស្សនវិជ្ជាអារ៉ាប់, ភាគ២ (ភ្នំពេញ៖ ១២ ឧសភា ១៩៩៦), ១០១-១០២ ។

No comments:

Post a Comment