Drop Down menu

Phin Hen

Phin Hen
រីករាយដែលបានជួបអ្នកម្តទៀត។ អ្នកមិនគ្រាន់តែជាអ្វីដែលអ្នកបានគិតនោះទេ តែអ្នកប្រសើរជាងអ្វីដែលអ្នកបានគិត

Sunday, March 18, 2012

អសារកសូត្រ


អសារកសូត្រ
ឧកញា​ភក្ដីរាជា យាំង អាចារ្យ​សាលា​បាឡី​ជាន់​ខ្ពស់
ប្រែ​ចេញ​ពី​គម្ពីរ សុត្តជាតក​និទានានិសង្ស
អសារកសូត្រ
ឯវម្មេសុត្តំ ឯកំសមយំ ភគវាសាវត្ថិយំហរតិ ជេតវនេ អនាថបិណ្ឌិកស្សអារាមេ
រី​សូត្រ​នេះ​ឈ្មោះ​អសារក​សូត្រ គឺ​ខ្ញុំ​អានន្ទ​បាន​ស្ដាប់​ក្នុង​ទី​ចំពោះ​ព្រះ​ភក្រ្ត​នៃ​ព្រះ​ដមាន​បុណ្យ​ជា​ម្ចាស់ ដោយ​អាការ​តែ​ម្ដង​ក៏​ចង​ចាំ​ទ្រទ្រង់​ដោយ​សោត​វិញ្ញាណ​វិថី​ជា​ប្រធាន ពុំ​មាន​ឃ្លៀង​ឃ្លាត​ដោយ​អក្ខរ​ព្យញ្ជន ឯ​ណា​និមួយ​ឡើយ ក្នុង​កាល​សម័យ​មួយ​ព្រះ​ដមាន​ព្រះ​ភាគ​ជា​ម្ចាស់ ទ្រង់​គង់​សំរេច​នូវ​ព្រះ​ឥរិយា​បថ​ទាំង ក្នុង​ព្រះ​វិហារ​ព្រះ​ជេត​ពន ជា​អារាម​នៃ​អនាថ​បិណ្ឌិក​សេដ្ឋី ចំណាយ​នូវ​ប្រាក់ ៥៤ កោដិ​ហាបណ​សាង​ថ្វាយ​ទៀប​ក្រុង​សាវត្ថី​រាជធានី
គ្រា​នោះ​ឯង សម្ដេច​ព្រះ​បរម​ជិន​វង្ស​ទ្រង់​ត្រាស់​ហៅ​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ថា ភិក្ខុវោ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ ព្រះ​ភិក្ខុ​ទាំង​អម្បាល​ណោះ​ឆ្លើយ​ទទួល​ថា ភទ្ទន្តេ បពិត្រ​ព្រះ​អង្គ​ដ៏​ចំរើន​ម្ចាស់ សម្េដច​ព្រះ​ទ្រង់​យស​ទ្រង់​ត្រាស់​ថា តីណិមានិ ភិក្ខុវេ អសារានិសារមា​ទាតព្វានិ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ របស់​ទាំង​ឡាយ ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម គួរ​គាប្បី​អ្នក​ទាំង​ឡាយ​កាន់​យក​ឲ្យ​ទៅ​ជា​របស់​មាន​ខ្លឹម​វិញ កតមានិ តីណិ របស់​ទាំង​ឡាយ តើ​ដូច​ម្ដេច កាយិភិក្ខុវេ អសារំសារមាតាតព្វំ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ កាយ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម គួរ​គាប្បី​អ្នក​ទាំង​ឡាយ កាន់​យក​ឲ្យ​ទៅ​ជា​រស់​មាន​ខ្លឹម​វិញ ភោគំ ភិក្ខុវេ អសារំសារមា​ទាតព្វំ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ ភោគ គឺ​ទ្រព្យ ជា​របស់ឥត​ខ្លឹម គួរ​គាប្បី​អ្នក​ទាំង​ឡាយ​កាន់​យក​ឲ្យ​ជា​របស់​មាន​ខ្លឹម​វិញ
ជីវិតំ​ភិក្ខុវេ​អសារំសារមាទាតព្វំ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ជីវិត​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម គួរ​គាប្បី​អ្នក​ទាំង​ឡាយ​កាន់​យក​ឲ្យ​ទៅ​ជា​របស់​មាន​ខ្លឹម​វិញ
ឥមានិតីណិ អសារានិសាមាទាតព្វានិ របស់​ទាំង​ឡាយ នេះ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម គួរ​គាប្បី​អ្នក​ទាំង​ឡាយ​កាន់​យក​ឲ្យ​ទៅ​ជា​របស់​មាន​ខ្លឹម​វិញ
កាយំ​ភិក្ខុ​វេកឹ​ការ​ណា​អសារំ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ កាយ​ថា​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​ព្រោះ​ហេតុ​អ្វី ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​សេចក្ដី​ថា​បុរស​ម្នាល​ត្រូវ​ការ​ចង់​បាន​ខ្លឹម​ឈើ​ ដើរ​ស្វែង​រក​ខ្លឹម​ឈើ​បុរស​នោះ​កាន់​ដឹង​ដើរ​ចូល​ទៅ​កាន់​ព្រៃ​ចេក​ដ៏​ធំ ហើយ​ឃើញ​នូវ​ដើម​ចេក ក៏​គិត​ថា​ដើម​ចេក​នេះ​មុខ​ជា​មាន​ខ្លឹម​ហើយ គ្រា​នោះ​ឯង​ក៏​បុរស​នោះ​កាត់​គល់​កាត់​ចុង​ដោយ​ដឹង ហើយ​បក​សំបក​ជុំ​វិញ គយ​គន់​រក​ខ្លឹម​ក៏​ពុំ​ឃើញ​ខ្លឹម​តិច​តួច​សោះ ឃើញ​បណ្ដូល​បន្តិច​បន្តួច ឃើញ​ច្បាស់​ថា​ទទេ​ឃើញ​ច្បាស់​ថា​ឥត​ខ្លឹម​សារ​មែន​ពិត ឧបមា​យ៉ាង​ណា​មិញ ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ ភិក្ខុ​ត្រូវ​ពិចារណា​នូវ​រូប​កាយ​នេះ អំពី​បាទ​ជើង​ទៅ​ខាង​លើ អំពី​ខាង​ក្រោម​ទៅ​ដល់​ចុង​សក់ មាន​ជា​ទី​បំផុត​ដោយ​ជុំ​វិញ សឹង​ពេញ​ទៅដោយ​វត្ថុ​មិន​ស្អាត មាន​ប្រការ​ផ្សេង
ថា អត្ថិឥមស្មឺកាយេ កេសោលោមានខាទន្តាតចោមំសំ ន្ហារូអដ្ឋិអដ្ឋិមញ្ជំវក្កំហទ​យំយកនំ កិលោមកំបិហកំបប្ឆាសំ អន្តំអន្តគុណំឧទរិយំករីសំ​បិត្តំសេម្ហំបុព្វោលោហិ​តំសេទោមេទោ អស្សុវ-សាខេឡោ សឺឃានិកាលិកាមុត្តិមត្ថកេមត្ថលុង្គន្តិ
ដូច្នេះ ថា​ដែល​មាន​ក្នុង​កាយ​នេះ កេសា សក់​ទាំង​ឡាយ លោមា រោម​ទាំង​ឡាយ នខា ក្រចក​ទាំង​ឡាយ ទន្តា ធ្មេញ​ទាំង​ឡាយ តចោ ស្បែក មំសំ សាច់ ន្ហារូ សសៃ​ទាំង​ឡាយ អដ្ឋិ ឆ្អឹង​ទាំង​ឡាយ អដ្ឋិមញ្ជំ ខួរ​ក្នុង​ឆ្អឹង វកំ ទាច ហទយំ បេះដូង យកនំ ថ្លើម កិលោមកំ វាវ បិហកំ ក្រពះ បប្ផាសិ សួត អន្តំ ពោះ​វៀន​ធំ អន្តគុណំ ពោះ​វៀន​តូច ឧទរិយំ អាហារ​ថ្មី ករីសំ អាហារ​ចាស់ បិត្តំ ទឹក​ប្រមាត់ សេម្ហំ ទឹក​ស្លេះ បុព្វោ ទឹក​ខ្ទុះ លោហិតំ ឈាម សេទោ​ទឹក​ញើស មេទា ខ្លាញ់​ខាប់ អស្សុ ទឹក​ភ្នែក វសា ខ្លាញ់​រាវ ខេឡោ ទឹក​មាត់ សឹឃានិកា ទឹក​សំបោរ លសិកា ទឹក​រំអិល មុត្តំ ទឹក​នោម មត្ថកេមត្ថលុង្គំ ខួរ​ក្នុង​ក្បាល កាល​បើ​ភិក្ខុ​នោះ​ពិចារណា​ដូច្នេះ ក៏​ពុំ​ឃើញ​នូវ​ខ្លឹម​បន្តិច​បន្តួច​ឃើញ​នូវ​វត្ថុ​បន្តិច​បន្តួច ឃើញ​ថា​ទទេ ថា​ឥត​ខ្លឹម​មែន​ពិត​ក៏​មាន​ឧបម័យ​ដូច្នោះ​ឯង ឯ​បុរស​ពុំ​ឃើញ​ដើម​ចេក​មាន​ខ្លឹម​តិច​តួច​យ៉ាង​ណា​មិញ កាយ​នេះ​ពុំ​ឃើញ​មាន​ខ្លឹម​តិច​តួច​ដោយ​ប្រការ​ដូច្នោះ​ឯង ដើម​ចេក​ឥត​ខ្លឹម​យ៉ាង​ណា​កាយ​ឥត​ខ្លឹម​យ៉ាង​នោះ អ្នក​ប្រាជ្ញ​គាប្បី​កាន់​យក​ខ្លឹម​កាយ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​ឲ្យ​បាន កាយ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម អ្នក​ប្រាជ្ញ​គាប្បី​កាន់​យក​ឲ្យ​ជា​របស់​មាន​ខ្លឹម​ដោយ​ប្រការ​ដូច​ម្ដេច ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ បុគ្គល​ឯ​ណា​និមួយ​ទោះ​ជា​សត្រី​ក្ដី​បុរស​ក្ដី តែង​សំពះ​ក្រោក​ឡើង​ទទួល​នូវ​បុគ្គល​និមួយ គឺ​មាតា​បិតា​អាចារ្យ​ឧបជ្ឈាយ៍​សមណ​ព្រាហ្មណ៍ ដែល​គួរ​សំពះ​គួរ​ក្រោក​ទទួល​តែង​ឲ្យ​នូវ​អាសនា​ដល់​បុគ្គល​គួរ​ដល់​អាសនា ឲ្យ​នូវ​ផ្លូវ​ដល់​បុគ្គល​គួរ​ដល់​ផ្លូវ សក្ការ​នូវ​បុគ្គល​គឺ​ខ្លួន​គាប្បី​សក្ការ គោរព​រាប់​អាន​បូជា​នូវ​បុគ្គល គឺ​ខ្លួន​គាប្បី​គោរព​រាប់​អាន​បូជា ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ ខ្លឹម​នេះ​ហើយ​ឈ្មោះ​ថា​ខ្លឹម​របស់​កាយ​រី​ធម៌​ទាំង​ឡាយ ប្រការ​គឺ អាយុ វណ្ណ សុខ ពល តែង​ចំរើន​ដល់​បុគ្គល​អ្នក​មាន​កិរិយា​សំពះ​ជា​ប្រក្រតី ប្រព្រឹត្ត​កោត​ក្រែង​នូវ​ចាស់​ទុំ​អស់​កាល​ជា​និច្ច​ជា​ប្រក្រតី បុគ្គល​ឯ​ណា​ក្រោក​ឡើង​ទទួល​ឲ្យ​ទី​អាសនា​ឲ្យ​ផ្លូវ​សក្ការ​គោរព​រាប់​អាន​បូជា​ទាំង​នេះ​ហើយ បុគ្គល​នោះ​ព្រះ​តថាគត​សម្ដែង​ថា​ជា​អ្នក​មាន​ខ្លឹម​នៃ​កាយ
ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ភោគ​សម្បត្តិ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​ដោយ​សេចក្ដី​សាធារណ​ទាំង​ឡាយ យ៉ាង កតមាញ្ច​សេចក្ដី​សាធារណ​ទាំង យ៉ាង​ដូចម្ដេច ភោគ​សម្បត្តិ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​ដោយ​សេចក្ដី​សាធារណ​ទាំង​ឡាយ យ៉ាង​នោះ គឺ​ស្ដេច​ទាំង​ឡាយ​តែង​នាំ​យក​ទៅ ចោរ​ទាំង​ឡាយ​តែង​លួច​យក​ទៅ ភ្លើង​តែង​ឆែះ​ទៅ ទឹក​តែង​បន្សាត់​ទៅ មនុស្ស​សំអប់​ទាំង​ឡាយ​តែង​លួច​យក​ទៅ សេចក្ដី​សាធារណ​ទាំង​ឡាយ យ៉ាង​នេះ ស្ដេច ចោរ ភ្លើង ទឹក មនុស្ស​សំអប់ តែង​នាំ​យក​ទៅ​នូវ​ភោគ​សម្បត្តិ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​នេះ​ឯង
រី​ផ្លេក​បន្ទោ​ឆ្វៀល​ច្រវាត់​ព្ធដ​អាកាស​ឧបមា​ដូច​ម្ដេច​មិញ​រី​ភោគ​សម្បត្តិ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​ក៏​មាន​ឧបមៃ​ដូច្នោះ​ឯង អ្នក​ប្រាជ្ញ​រមែង​កាន់​យក​ខ្លឹម​ភោគ​សម្បត្តិ​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​ឲ្យ​ទៅ​ជា​របស់​ខ្លឹម​បាន កថំសារមាទាតព្វំហោតិ ខ្លឹម​ដែល​អ្នក​ប្រាជ្ញ​គាប្បី​កាន់​យក​នោះ​ដោយ​ប្រការ​ដូច​ម្ដេច ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ បុគ្គល​ឯ​ណា​និមួយ ទោះ​ជា​សត្រី​ក្ដី​បុរស​ក្ដី មាន​ប្រក្រតី​ឲ្យ​នូវ​ម្ហូប​ចំណី​បាយ​ទឹក សំពត់​អាវ​សៅ​ស្បៃ យាន​ជំនិះ ផ្កា​កម្រង​គ្រឿង​ក្រអូប​គ្រឿង​លាប គ្រឿង​ដំណេក​ទី​អាវាស​ប្រទីប​ជ្វា​លា ដល់​សមណ​ព្រាហ្មណ៍​ក្ដី ដល់​ស្មូម​យាចក​ក្ដី ដោយ​សេចក្ដី​ជឿ​កម្ម​ជឿ​ផល
ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ បុគ្គល​នេះ​ហើយ​ឈ្មោះ​ថា​អ្នក​មាន​ខ្លឹម​គឺ​ភោគ​សម្បត្តិ បុគ្គល​ឯ​ណា​ឲ្យ​នូវ​ម្ហូប​ចំណី​បាយ​ទឹក​សំពត់​អាវ​សៅ​ស្បៃ​យាន​ជំនិះ​ផ្កា​ កម្រង​គ្រឿង​ក្រអូប​គ្រឿង​លាប​គ្រឿង​ដេក​ទី​អាវាស​ប្រទីប​ជ្វាលា ដល់​សមណ​ព្រាហ្មណ៍ ស្មូម​យាចក ដោយ​សេចក្ដី​ជឿ​កម្ម​ជឿ​ផល​ហើយ
បុគ្គល​នេះ​ឯង​ព្រះ​តថាគត​សំដែង​ថា​ជា​អ្នក​មាន​ខ្លឹម​គឺ​ភោគ​សម្បត្តិ ជីវិតំ​ភិក្ខុ​វេកឺការ​ណាអសារំ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ជីវិត​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​ពី​ព្រោះ​ហេតុ​អ្វី ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ រី​ដំណក់​ទឹក​សន្សើម​ស្ថិត​នៅ​លើ​ចុង​ស្មៅ កាល​បើ​ព្រះ​អាទិត្យ​រះ​ឡើង​ហើយ រមែង​ធ្លាក់​ចុះ​ទៅ​លើ​ផែន​ដី​ពុំ​បាន​ស្ថិត​នៅ​អស់​កាល​យូរ​ឡើយ មាន​ឧបមា​យ៉ាង​ណា​មិញ
ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ ជីវិត​របស់​មនុស្ស​ទាំង​ឡាយ​គឺ​បុគ្គល​គប្បី​កំណត់​គាប្បី​ភ្ញាក់​រលឹក ជា​របស់​មាន​ប្រមាណ​តិច​មាន​ទុក្ខ​ច្រើន មាន​សេចក្ដី​ចង្អៀត​ចង្អល់​ច្រើន មាន​ឧបមៃយ ដោយ​ដំណក់​ទឹក​សន្សើម​ដូច្នោះ​ឯង
រី​កុសល​ធម៌​ក្ដី ព្រហ្ម​ចរិយា​ធម៌​ក្ដី គួរ​គឺ​បុគ្គល​ប្រព្រឹត្ត​កុំ​មាន​សេចក្ដី​ធ្វេស​ប្រហែស​ឡើយ ព្រោះ​សត្វ​ដែល​កើត​មក​ហើយ​ពុំ​មាន​សត្វ​ណា​មួយ​មិន​ស្លាប់​នោះ​ឥត​អង្គឺ​មាន​សោះ ឯ​ដំណក់​ទឹក​សន្សើម​ស្ថិត​នៅលើ​ចុង​ស្មៅ​យ៉ាង​ណា​មិញ ជីវិត​ដែល​ពុំ​មាន​ខ្លឹម​យ៉ាង​ដូច្នោះ​ឯង
អ្នក​ប្រាជ្ញ​រមែង​កាន់​យក​ខ្លឹម​ជីវិត​ជា​របស់​ឥត​ខ្លឹម​ឲ្យ​ជា​របស់​មាន​ខ្លឹម​បាន កថំសារមាទាតព្វំ-ហោតិ ខ្លឹម​គឺ​អ្នក​ប្រាជ្ញ​គាប្បី​កាន់​យកនោះ​ដោយ​ប្រការ​ដូច​ម្ដេច ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​បុគ្គល​ឯ​ណា​និមួយ ទោះ​ជា​ស្រ្តី​ក្ដី​បុរស​ក្ដី
ពុទ្ធំសរណំគតោហោតិ អ្នក​ដល់​នូវ​ទី​ពឹង​គឺ​ព្រះ​ពុទ្ធ
ធម្មំសរណំគតោហោតិ អ្នក​ដល់​នូវ​ទី​ពឹង​គឺ​ព្រះ​ធម៌
សង្ឃំសរណំគតោហោតិ អ្នក​ដល់​នូវ​ទី​ពឹង​គឺ​ព្រះ​សង្ឃ
បាណាតិបាតាបដិវិរតោហោតិ អ្នក​វៀរ​លែង​ចាក​បាណាតិបាតា គឺ​សំឡាប់​សត្វ​មាន​ជីវិត
អទិន្នាទានាបដិវិរតោហោតិ អ្នក​វៀរ​លែង​ចាក​អទិន្នាទាន​គឺ​លួច​យក​នូវ​ទ្រព្យ​ដែរ​ម្ចាស់​របស់​គេ​គ្រប់​គ្រង​រក្សាអព្រហ្មចរិយាបដិវិរតោហោតិ អ្នក​វៀរ​លែង​ចាក​កិរិយា​ប្រព្រឹត្ត​មិន​ប្រសើរ គឺ​សេព​នូវ​មេថុន​ធម៌​ក្នុង​ទ្វារ​មគ្គ​ទាំង ៣០ មុសាវាទាបដិវិរតោហោតិ អ្នក​វៀរ​លែង​ចាក​មុសាវាទ គឺ​ពោល​នូវ​ពាក្យ​កុហក ពាក្យ​អាក្រក់ ពាក្យ​ញុះ​ញុង ពាក្យ​ឥត​ប្រយោជន៍ មាន​និយាយ​រឿង​ព្រេង មាន​រឿង​នាងសីតា នឹង​រឿង​ចម្បាំង​ភារទ្ធសែន​ជា​ដើមសុរាមេរយមជ្ជបមាទដ្ឋានាបដិវិរតោហោតិ អ្នក​វៀរ​លែង​ចាក​ហេតុ​ទី​ដំកល់​នៃ​សេចក្ដី​ប្រមាទ គឺ​ក្រេប​ផឹក​នូវ​ទឹក​ស្រវឹង​គឺ​សុរា យ៉ាង មេរយ យ៉ាង ភិក្ខុវេ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​បុគ្គល​នេះ​ឯង​ឈ្មោះ​ថា​អ្នក​មាន​ខ្លឹម​គឺ​ជីវិត ពុទ្ធំធម្មញ្ចសង្ឃញ្ច សរណំគតីចយោនរោ បាណាតិបាតាទិនករោ ជិវិសារោតិទស្សិកោតិ ជន​ឯ​ណា​និមួយ អ្នក​ដល់​នូវ​ទី​ពឹង គឺ​ព្រះ​ពុទ្ធ គឺ​ព្រះ​ធម៌ គឺ​ព្រះ​សង្ឃ អ្នក​មិន​ធ្វើ​នូវ​អំពើ​បាប​មាន​បាណាតិបាត​ជា​ដើម បុគ្គល​នេះ​ព្រះ​តថាគត​សម្ដែង​ថា​បុគ្គល​មាន​ខ្លឹម​គឺ​ជីវិត
អ្នក​ប្រាជ្ញ​ទាំង​ឡាយ​មាន​ពិព្យាយាម​ចូរ​កាន់​យក​នូវ​ខ្លឹម​នៃ​កាយ​ដោយ​កិរិយា​បំរើ កាន់​យក​នូវ​ខ្លឹម​នៃ​ទ្រព្យ​ទាំង​ឡាយ​ដោយ​អំណោយ​ទាន កាន់​យក​នូវ​ខ្លឹម​នៃ​ជីវិត​ដោយ​ប្រាជ្ញា​ល្អ​នឹង​សីល​ដ៏​បរិសុទ្ធ ក្នុង​កាល​ទាំង​ពួង អ្នក​ប្រាជ្ញ​ទាំង​ឡាយ ពុំ​បាន​សោយ​សោក​ក្នុង​កាល​ជា​ខាង​ក្រោយ​ឡើយ មាន​បទ​ព្រះ​គាថា​ព្រះ​អង្គ​សម្ដែង​ទុក​មក​ថា
ធម្មោហវេរក្ខតិធម្មចារឹ ធម្មោសុចិណ្ណោសុខមាវហតិ
ឯសានិសំសោធម្មោសុចិណ្ណោ នទុគ្គតឹគច្ឆតិធម្មចារី
ធម្មោហវេរក្ខតិធម្មចារឹ ធត្តំមហន្តំវិយវស្សកាលេ
ឯសានិសំសោធម្មោសុចិណ្ណោ នទុត្តតឹគច្ឆតិធម្មចារី
សេចក្ដី​ថា ព្រះ​ធម៌​តែង​គ្រប់​គ្រង​រក្សា​នូវ​បុគ្គល​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​នូវ​ធម៌​ដោយ​ពិត ព្រះ​ធម៌​ដែល​បុគ្គល​សាង​សន្សំ​ដោយ​ល្អ​តែង​នាំ​មក​នូវ​សេចក្ដី​សុខ ព្រះ​ធម៌​ដែរ​បុគ្គល​សាង​សន្សំ​ដោយ​ល្អ​មាន​អានិសង្ស​ច្រើន បុគ្គល​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​នូវ​ធម៌​ពុំ​ដែល​ទៅ​កាន់​ទុគ្គតិ​ភព ព្រះ​ធម៌​តែង​គ្រប់​គ្រង​រក្សា​នូវ​បុគ្គល​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​នូវ​ធម៌ដោយ​ពិត គួរ​នាបី​ដូច​ជា​ឆ័ត្ត​ដ៏​ធំ​ក្នុង​កាល​មាន​ផ្លៀង ព្រះ​ធម៌​ដែល​បុគ្គល​សាង​សន្សំ​ដោយ​ល្អ​មាន​អានិសង្ស​ច្រើន បុគ្គល​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​នូវ​ធម៌​ពុំ​ដែល​ទៅ​កាន់​ទុគ្គតិភព​ឡើយ រី​ផល​បុណ្យ នឹង​ទុក​ថា​ជា​របស់​មាន​ខ្លឹម​ពិត​ប្រាកដ​ពុំ​បាន ព្រោះ​ផល​បុណ្យ​ពុំ​បាន​ទៀង​ទាត់ ស្ថិត​នឹង​នៅ​ជា​និច្ច​ជា​កាល​ក្នុង​ភព​ទាំង​ឡាយ​ទាំង​ពួង ដោយ​ពុំ​មាន​សែស​សល់​នោះ​ឥត​អង្គឺ​មាន​ឡើយ ផល​បុណ្យ​រមែង​កំរើក​ញាប់​ញ័រ​ឃ្លេង​ឃ្លោង​ភ្លឹម​ភ្លែត បី​ដូច​ជា​ផ្លេក​បន្ទោរ​បណ្ដាល​ឆ្វាត់​ឆ្វៀល​ឰដ​កណ្ដាល​អាកាស​នោះ​ឯង លោក​អ្នក​ប្រាជ្ញ​អាច​មាន​ប្រាជ្ញា​ពិចារណា​យល់​ជាក់​ច្បាស់​ថា រី​ដើម​ឈើ​ដុះ​លើ​ផែន​ដី ពោល​គឺ​ពពួក​សត្វ​ទាំង​ឡាយ​បែក​មែក​ដល់​ទៅ​ភវគ្គភព គឺ​ពពួក​ព្រហ្ម​ទាំង​ឡាយ​សិង​មាន​រស្មី​រុង​រឿង​ផ្សាយ​ចេញ​អំពិ​កាយ ហើយ​ប្រកប​ដោយ​ឥទ្ធានុភាព​ច្រើន​ក្នុង​កាល​ម្ដង​ទៅ កាល​ណា​បើ​អស់​បុណ្យ​ហើយ ក៏​រមែង​វិល​ទៅ​កាន់​ទុគ្គតិភព​ពុំ​ខាន ជួន​កាល​ទៅ​បង្កើត​ជា​ទេវរាជ​មាន​អំណាច​យស​សក្ដិ៍​ដ៏​ធំ ក៏​គង់​តែ​នឹង​ទៅ​បង្កើត​ក្នុង​ត្រកូល​មនុស្ស​ចណ្ឌាល​កាល​កិណី ក្រក្រី​លំបាក​ទល់​ទុក្ខ​វេទនា​មុខ​គួរ​ខ្ពើម​រអើម​ក្រៃ​ពេក ជួន​បាន​ទៅ​កើត​ជា​ពពួក​ទេវតា​ប្រកប​ទៅ​ដោយ​គ្រឿង​អលង្ការ​ដ៏​ប្រសើរ ទាំង​ភោជនាហារ​សិង​ជា​ទិព្វ​ប្រពៃ ក៏​គង់​តែ​ប្រែ​ត្រឡប់​ទៅ​បង្កើត​ជា​ប្រែត​រង​ទុក្ខ​វេទនា​រក​អាហារ​នឹង​ បរិភោគ​ក៏​ពុំ​បាន​ឡើយ ជួន​កាល​ទៅ​បង្កើត​ជា​ទេវតា​ក្នុង​ស្ថាន​សួគ៌​ត្រេក​ត្រអាល​ក្នុង​នន្ទវិន​ ឧទ្យាន​មាន​ព្រឹក្សា​ជាតិ​មាន​ផ្លែ​ផ្កា​រីក​ស្គុះ​ស្គាយ​មាន​ក្លិន​ពិដោរ​ ល្វេង​ល្វើយ​ប្រពៃ ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ទិព្វវិមាន​ជា​ទី​ក្សេម​ក្សាន្ត​រីក​រាយ​សប្បាយ​អស់​កាល​ជា​ អម្លុង​យូរ​ពន់​ពេក​ណាស់ បើ​កាល​ណា​អស់​បុណ្យ​ហើយ ក៏​តែង​ទៅ​បង្កើត​ក្នុង​នរក​រង​ទុក្ខ​ពុំ​ខាន ជួន​កាល​បរិភោគ​នូវ​សុទ្ធា​ភោជន​ក្នុង​ស្ថាន​សួគ៌ ត្រឡប់​ទៅ​បរិភោគ​ដុំ​ដែក​ភ្លើង​ឆែះ​ច្រាល​ឆ្អៅ​ក្នុង​នរក ជួន​កាល​ផឹក​នូវ​ទឹក​ថ្លា​ត្រជាក់​ក្លិន​ក្រអូប​ស្អាត​ប្រពៃ​ក្នុង​ស្ថាន​ សួគ៌ ត្រឡប់​ជា​ទៅ​ជា​ផឹក​ទង់​ដែង​ក្ដៅ​មុខ​គួរ​ឲ្យ​ស្បើម​ក្រៃ​ពេក​ណាស់ ធ្លាប់​ដេក​ទី​ដំណេក សឹង​ប្រកប​ដោយ​គ្រឿង​ពូក​ព្រំ​ចៀម​ចំ​ខ្នល់​ខ្នើយ​ដ៏​ប្រពៃ​ជា​សុខ ត្រឡប់​ទៅ​ជា​ដេក​លើ​ផែន​ដី​ដែក​មាន​ភ្លើង​ឆេះ​ច្រាល​ឆ្អៅ​ទៅ​វិញ​ក៏​សឹង​ មាន ធ្លាប់​កើត​ជា​ទេវបុត្ត​មាន​ពពួក​ស្រី​ទេព​អប្សរ​បវរកញ្ញា​គង់​គាល់​បំរើ​ ជិត​ជុំ​ជា​ប្រក្រតី ត្រឡប់​ជា​ទៅ​កើត​ជា​មនុស្ស​កំព្រា​ហិន​ហោច​ត្រមោច​ម្នាក់​ឯង​ទៅ​វិញ​ក៏​សឹង មាន
ធ្លាប់​ហោះ​ធ្យាន​ត្រេច​ទៅ​តាម​អាកាស​វិថី ក៏​វិល​ត្រឡប់​ធ្លាក់​មក​ដើរ​លើ​ផ្ទៃ​ផែន​ក្រឡា​មហា​ប្រថពី​វិញ ធ្លាប់​សែព​ស្រង់​ជំ​រះ​អស់​អង្គ​ក្នុង​ស្រះ​បោក្ខរណី​ជា​ទិព្វ​ដ៏​ជា​ទី​សប្បាយ ក៏​រមែង​ធ្លាក់​ចុះ​ទៅ​ក្នុង​កណ្ដាល​ខ្ទះ​ទៅ​ក្នុង​កណ្ដាល​ខ្ទះ​ដែក​ម្ដង​ពុំ​ខាន ធ្លាប់​ចរ​ត្រេច​ទៅ​ក្នុង​តាវតិង្ស​បូរី​ដែរ​ប្រតិ​ស្ឋាន​នៅ​លើ​កំពូល​ភ្នំ​ព្រះ​សុមេរុ ជា​ទី​សប្បាយ​ក្សេម​ក្សាន្ត ក៏​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​ត្រេច​កំពូល​ភ្នំ​រងើក​ភ្លើង​ទៅ​វិញ ធ្លាប់​កើត​ជា​ព្រះ​ឥន្ទ​គង់​នៅ​លើ​ផែន​ថ្ម​បណ្ឌុ​កម្កល់​ជា​សុខ​សប្បាយ​រីក​រាយ​អស់​កាល​ជា​យូរ​ក្នុង​ទេវលោក​នាយ ស្ថិត​នៅ​លើ​រថ​មាស​ជា​សុខ​ក្នុង​ស្ថាន​សួគ៌ ត្រឡប់​ទៅ​ជា​ស្ថិត​លើ​រថ​ដែក​មាន​ភ្លើង​ឆេះ​ច្រាល​ឆ្អៅ​ទៅ​វិញ ធ្លាប់​ជិះ​លើក​ដំរី​សេះ​ដ៏​ឧត្ដម​ប្រសើរ ត្រឡប់​ទៅ​ជិះ​ក​មនុស្ស​ដ​ទៃ​ក្នុង​ម្ដង​វិញ​ពុំ​ខាន​ធ្លាប់​បង្កើត​ជា​ស្ដេច​មហា​ចក្រ​ពត្រាធិរាជ​ដ៏​ប្រសើរ​ជា​ធំ​ជាង​ជន​ទាំង​ពួង លុះ​អស់​បុណ្យ​ទៅ​កាល​ណា​ហើយ ក៏​គង់​តែ​ទៅ​បង្កើត​ជា​ខ្ញុំ​បំរើ​អ្នក​ដទៃ​វិញ​ពុំ​ខាន ធ្លាប់​មាន​ទ្រព្យ​ធន​ស្មើ​ដោយ​សម្បត្តិ​ស្ដេច​សកមន្ធាតុ ក៏​គង់​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​បង្កើត​ជា​មនុស្ស​ក្រី​ក្រ​កំសត់​អត់​ឃ្លាន​កាន់​អំបែង​ដើរសុំ​ទាន​គេ​ម្ដង​វិញ​ពុំ​លែង​ឡើយ ធ្លាប់​បង្កើត​ជា​ពហូសូត្រ​មាន​ប្រាជ្ញា​ប្រាកដ​ស្មើរ​ដោយ​កែវ​វជ្ជីរ ក៏​ត្រឡប់​ទៅ​ជា​មនុស្ស​ខ្លៅ​ល្ងង់​អ័ប្ប​ឥត​ប្រាជ្ញា​ម្ដង​វិញ​ពុំ​លែង​ឡើយ ធ្លាប់​បង្កើត​ជា​ធម្ម​កថិក​អ្នក​សម្ដែង​ធម៌​មាន​សំដី​ដ៏​ពិចិត្រ​ពី​រោះ​ក្បស់​ក្បាយ ក៏​វិល​ទៅ​បង្កើត​ជា​មនុស្ស​ល្ងង់​គរ​បើ​និយាយ​ការ​អ្វី​បាន​ដោយ​វិការ​ងា​ដៃ​ពន្យល់​ទើប​ចូល​ចិត្ត​ស្ដាប់​បាន​ដូច្នេះ លោក​អ្នក​ប្រាជ្ញ​បាន​ពិចារណា​ជ្រាប​ជាក់​ច្បាស់​ថា​ភព​ទាំង​អស់​នេះ ពុំ​មាន​ប្រយោជន៍​អ្វី​ឡើយ បាន​ជា​លោក​មាន​ចិត្ត​នឿយ​ណាយ​ធុញ​ទ្រាន់​ក្នុង​ជាតិ​កំណើត​កើត​ក្នុង​ភព​ទាំង​ឡាយ​នេះ ទើប​លោក​លះ​បង់​ចោល​នូវ​សេចក្ដី​ប្រាថ្នា​នូវ​សម្បត្តិ​ក្នុង​ភព​ទាំង នេះ លោក​បែ​មុខ​ឆ្ពោះ​ត្រង់​ទៅ​កាន់​អមត​និព្វាន​ជា​ស្ថាន​បរម​សុខ​ប្រសើរ​ជា​ទី​បំ​ផុត​ទុក្ខ​ទាំង​ពួង​នោះ​ឯង​ហោង
អសារកសុត្តំនិដ្ឋិតំ ចប់​អសារក​សូត្រ

No comments:

Post a Comment